בדיקת החזר מס

כמה עובדות חשובות לפני שמתחילים לדבר על בדיקת החזר מס:

  • נכון לשנת 2022 רק 13% מהשכירים בישראל ביצעו בדיקת החזר מס.
  • מס הכנסה לא מבצע ביקורת עצמית על עודפי גביה.
  • ניתן לבקש החזר עד 6 שנים אחורה.
  • 80% מבדיקות החזר מס מתגלות כמוצדקות במידה והשתכרתם מעל 6000 שקלים לחודש בשנת המס.
האם מגיע לי החזר מס?

כן, במידה והשתכרת במהלך 6 השנים האחרונות מעל 6000 שקלים בחודש יש סיכוי של 80% שמגיע לך לקבל החזר מס.

מאמר בדיקת החזר מס הכנסה
מדוע מגיע לי החזר מס?

לכל שכיר בישראל מגיע החזר מס, זאת משום שבישראל משלמים מס הכנסה "משוערך"
באופן חודשי בתלוש המשכורת ביחס למס השנתי אותו אדם צריך לשלם על פי חוק בשנה.


אנחנו יודעים, זה נשמע לכם כמו סינית אבל שימו לב לדוגמאות הבאות: מכיוון שישנן
חריגות בימי עבודה, שינוי בנקודות מס, ריבוי עבודות, חופשות, פיטורים, שינוי עבודה
ועוד סיבות מגוונות רוב השכירים בישראל ישלמו מס עודף כתוצאה מכך.

לצערנו רוב השכירים בישראל אינם מודעים לזכות השנתית לזיכוי במס עודף אותו שילמו.

אנחנו שמחים לבשר לכם שהחזר מס לשכירים מעולם לא היה פשוט יותר.

מס הכנסה הפך את התהליך שבעבר היה מסורבל, לתהליך פתוח ונגיש יותר עבור חברות המתמחות
בהחזר מס לשכירים והתוצאה היא שבתום בדיקה בת 5 דקות תוכלו לדעת האם מגיע לכם
החזר מס. והכי חשוב, הבדיקה עצמה לא עולה כסף כלל. 

מבקר המדינה פרסם כי בשנת 2015 לא נאספו מיליארדי שקלים וקרא לישראלים לנצל
את זכותם אך לצערו הישראלים לא נהרו לבצע בדיקת החזר מס

שכיר? בדוק זכאותך להחזר מס ללא עלות:

בדיקת החזר מס - כיצד היא מתבצעת?

הגשה דרך חברה המתמחה בהחזר מס

 האופציה הפופולרית ביותר היום הינה התקשרות מול חברת החזרי מס, לאחר בירור בן 5 דקות בהן יערכו עבורך סימולציית החזר מס הכנסה, תוכל לדעת האם בוצעה גביית יתר של מס הכנסה וכמה כסף מגיע לך.

בשלב הבא החברה תמלא עבורך את כל הניירת ותבדוק את כל הפערים בין חישוב המס שלך במשך 6 שנים אחורה. לאחר כמה ימים ישובו אליך עם הממצאים המלאים.

במידה ואינך זכאי להחזר מס הכנסה, החברה תודיע לך שהיא לא תגיש את בקשת ההחזר מכיוון שאינך זכאי ולא תגבה תשלום עבור השירות.

נכון להיום אפשר להגיש בקשה להחזר מס ללא עלות דרך חברה המומחית בהחזרי מס. ממש כמו לבנת פורן של מס הכנסה.

הפיה הטובה שתדאג להילחם בבירוקרטיה עבורכם ולדאוג להחזיר כל שקל ושקל שמגיע עבורכם ב-6 השנים האחרונות. וודאי אתם שואלים את עצמכם כמה יעלה לי כל הטוב הזה? 

תופים בבקשה…

הבדיקה הראשונית לא תעלה לכם דבר, נציג מטעם החברה יצור עמכם קשר וישאל מספר שאלות מנחות בכדי להבין האם יש סיכוי להחזר מס. לאחר בדיקה ישוב אליכם הנציג עם הממצאים ויגיד לכם את כמות החזר המס המגיע עבורכם. תמורת השירות חלק מהחברות יבקשו בין 10%-20% עמלה ובחברות מסוימות יבקשו בין 170-300 שקלים. ולדעתי זה שווה את הכאב ראש ואת יום העבודה שנחסך מאתנו.

השירות חוסך מאתנו יציאה מיותרת מהבית וזמן רב והכי חושב הוא החיסכון בעצבים מול הארגון האיטי הזה שנקרא מס הכנסה.

איך בדיקת החזר מס עובדת?

1. בדיקה יסודית וחינמית לפני ההגשה החוסכת זמן רב
2. אין צורך לעבוד מול הבירוקרטיה הישראלית, יש מי שעושה זאת עבורכם
3. מיצוי מקסימלי של כל ההחזר המגיע לך
4. כל התהליך קורה מבלי לצאת מהבית
5. אין צורך במילוי טפסים וחיפוש אחר תלושי משכורת משנים עברו.
6. הכסף מגיע היישר לחשבון הבנק

הגשה עצמאית – שיטה זו מומלצת לחזקים שבנינו. תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בעצמכם אך לא בקשה לבדיקת החזר מס. תצטרכו להגיע לסניף פקיד השומה אליו אתם משתייכים. נכון להיום, לא ניתן להגיש בקשה להחזר מס באינטרנט. תצטרכו למלא טופס 135 ולצרף מסמכים רלונטים. תוכלו לעבור על ההסבר המלא באתר מס הכנסה. בנוסף לכך תצטרכו לצרף טופס 106, אישורים רלוונטים, אישור תשלומים ועוד. תצטרכו להגיש בקשה בנפרד לכל אחת מהשנים בהן תרצו לברר את זכאותכם. לבסוף תצטרכו לצרף צילום צ'ק או אישור אחר לאימות חשבון הבנק אליו יועבר הכסף.

אנו ממליצים להימנע מהגשה עצמאית ולהיעזר בחברה מקצועית אשר תבצע עבורכם בדיקת החזר מס ובירורו מבלי שמאמץ מצדכם. בנוסף תדאג החברה להגיש את כל הטפסים למענכם ולבצע בדיקת החזר מס בחינם לפני שניגשים אל התהליך. תהליך בדיקת החזר מס מול החברה עורך כ-5 דקות כאשר ישאלו אתכם מספר שאלות ויערכו סימולציית החזר מס, שלאחריה תקבלו תשובה על גובה ההחזר המגיע עבורכם.

אבל לא משנה איך, ולא משנה למה, בדקו עוד היום האם מגיד עבורכם החזר מס הכנסה מהמדינה, ודרשו את הכסף בחזרה.

המשך קריאה בנושא בדיקת החזר מס

כיצד עובדת שיטת המס בישראל? מס הכנסה משער את גובה ההכנסה השנתית שלכם מבלי לקחת בחשבון ימי חופשה, פערים ושינוי במשכורת, נטילת ימי מחלה, עבודה במספר מקומות עבודה במקבלים או לא במקביל באותה שנת המס, חופשת לידה, תוספת של נפש למשפחה או לידה, פיטורים, חל"ת, רווחי הון, והפרשה עצמאית לקופה פנסיונית אלו הם רק חלק מן הפרמטרים המשפיעים על גובה החזר המס המגיע עבורכם בכל שנה. כאזרחים טובים התרגלנו לשלם לשותף הקבוע שלנו בכל תלוש משכורת וחוץ מהתייפחות מאוכזבת שהשותף עוד פעם אכל חלק ניכר מהמשכורת איננו עושים עם כך דבר.

תוך כמה זמן נקבל החזר לאחר בדיקת החזר מס? לאחר הגשת בדיקת החזר מס מתחייבת המדינה לחלון עבודה של עד כ-120 ימים. בפועל ישנם שינויים גדולים בין הסניפים. לדוגמא בסניף מס הכנסה טבריה תקבלו החזר מס בזמן שיא של-29 ימים בזמן שבסניף מס הכנסה נתניה תמתינו 133 ימים.

למי מגיע החזר מס? מי שאינו הספיק לעדכן על שינויים המזכים בנקודות זיכוי.

מה הן נקודות זיכוי? נקודת זיכוי היא הפחתה בשיעור המס אותו אזרח צריך לשלם, בישראל ישנן עשרות נקודות מס שרוב האזרחים אינם מכירים. 
למשל: נקודות זיכוי לאישה – כל אישה בישראל זכאית להפחתה של חצי נקודה השוות ערך לכ-1314 ש"ח בשנה.
נקודת זיכוי עבור הורה גרוש – הורה גרוש המגדל את ילדיו זכאי לקודת זיכוי אחת השווה ערך לכ-2628 ש"ח בשנה.

אילו שינויים? עובד אשר נולד לו ילד ולא הספיק לעדכן על כך בשנת המס שחלפה זכאי לנקודת זכות במס, ולעובד זה מגיע החזר מס. עובד אשר יצא לחופשה מכל סיבה ונעדר ממקום העבודה למספר ימים מגיע החזר מס. למשל – עובדת אשר יצאה לחופשת לידה זכאית להחזר מס על חופשת הלידה ולנקודות זכות במס. דוגמא נוספת – עובד אשר עבד במספר מקומות עבודה באותה שנת המס ולא ערך תיאום מס מגיע החזר מס.

 

סיבות נוספות

תשלום מס הכנסה בששת השנים האחרונות ( לא חובה בכולן או ברצף), הפסקת עבודה לתקופה של יותר, מחודש בששת השנים האחרונות, יציאה לחל"ת, החלפת מקום עבודה, החלפת מקום מגורים מזכה בנקודות מס, לידה/ תוספת של ילד למשפחה, הוצאת תואר אקדמי, שחרור משירות צבאי, פיטורים, יציאה לפנסיה, תשלום עבור קופות גמל/ביטוחים באופן עצמאי, ילד/ הורה הסובל מבעיות המוכרות מזכות בהחזר, מס (נכות, עיוורון, אוטיזם, בעיות שמיעה, וכו), הוצאות עבור החזקת בן משפחה במוסד שיקומי או סיעודי, משפחה חד הורית, תשלומי מזונות, תרומות, ריבוי עבודות/ מספר הכנסות במקביל, עולים חדשים, פעילות בבורסה לניירות ערך בניכוי רווחים, פדיון קרנות, תשלומי ביטוחים/ קרנות באופן עצמאי, ומשכנתאות.