אנו מאמינים שהגעתם לכאן לא סתם, בשנים האחרונות אנו רואים כי גוברת המודעות בכל הקשור לזכאות להחזרי מס. מאות אלפי זוגות ישראלים לצד יחידים זכאים להחזרי מס הכנסה אשר נובעים כתוצאה מגביית מס עודפת במהלך שנת ו/או שנות המס האחרונות. סביר להניח שיש לכם לא מעט שאלות, החלטנו לעשות לכם מעט סדר אודות בדיקת זכאות להחזר מס.

בדיקת זכאות להחזר מס – מי הם הזכאים?

אם אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי ישנם לא מעט אנשים הזכאים לקבל החזרי מס מן מס הכנסה, הלכה למעשה רוב הישראלים המרוויחים למעלה מ – 8000 ₪ ימצאו את עצמם זכאים להחזרי מס הכנסה בסכומים כאלו ו/או אחרים. אנשים רבים נוטים להאמין כי אם הם עובדים במקום עבודה מסודר הסיכוי לו הם יהיו זכאים לקבל החזרי מס הם נמוכים במיוחד יחד עם זאת מדובר במחשבה לא נכונה מן היסוד. לא מעט אי דיוקים, חוסר מתן תשומת לב לזכויות המועסק יכולים להוביל לכך שהסכום אותו שילמתם גבוה משמעותית מן הסכום אותו אתם צריכים לשלם.

אנו למעשה רואים סקאלה רחבה של אנשים הזכאים להחזרי מס:

  • חיילים משוחררים
  • עולים חדשים
  • אנשים אשר ביצעו שינוי בסטטוס האישי שלהם (גירושין, נישואין, ילד קטן שהגיע אל העולם, מזונות ועוד)
  • מעבר למקום מגורים המקבל עדיפות לאומית
  • אדם העובד במספר עבודות במקביל ולא עושה תיאום מס
  • עובד שפוטר מעבודתו
  • עולים חדשים
  • משתכר המרוויח מעל – 7000 ₪

הלכה למעשה הם רק חלק קטן מן האנשים אשר זכאים לקבל החזר מס שנתי, אנו ממליצים לכם לא לעבוד לפי רשימות מוכנות מראש מאחר וכל מקרה לגופו ולהיעזר בבעל מקצוע אשר יעשה יחד איתכם בדיקת זכאות להחזר מס – כך תדעו בצורה הטובה ביותר איפה אתם עומדים והאם חבות המס שלכם גבוהה מזו שהייתם צריכים לשלם מלכתחילה.

החזר מס הכנסה – 6 שנים אחורה

עשיתם בדיקת זכאות להחזר מס והתפלאתם לשמוע שיש סיכוי לא קטן שאתם זכאים לקבל כמה אלפי שקלים ו/או עשרות אלפי שקלים במקרים מסוימים כתוצאה מתשלום יתר למס הכנסה. אנו מאמינים שאתם תוהים עד איזו תקופה רטרואקטיבית תוכלו לבקש החזר מס הכנסה. כאשר יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי ניתן לבקש החזר עד 6 שנים לאחר תום שנת המס אליה אנו מבקשים את ההחזר. לצורך העניין בקשות עבור שנת 2015 יוגשו עד סוף שנת 2021, בקשות עבור שנת 2016 והלאה עד סוף שנת 2022, בקשות עבור שנת 2017 והלאה עד 2023 וכן הלאה.

בדיקת זכאות להחזר מס – החשיבות בעבודה עם בעל מקצוע המתמחה בתחום

כאשר אנחנו מדברים על בדיקת זכאות להחזר מס ועל התהליך כשלעצמו אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש אשר צריכה להיעשות בצורה מקצועית ואיכותית תוך כדי מתן דגש על הפרטים הקטנים ביותר. אנו ממליצים לכם לא להתפשר ולעבוד אל מול חברה המתמחה בתחום אשר יכולה לספק לכם מעטפת מלאה משלב בדיקת זכאות להחזר מס דרך הליווי ועד השלב בו אתם מקבלים את ההחזר המיוחל – כך תוכלו להיות בראש שקט ולדעת כי כל הזכויות שלכם והכסף העודף אותו שילמתם חוזר אליכם.

בדיקת זכאות להחזר מס – עצמאי ו/או פרילנסר

אנשים המוגדרים בביטוח לאומי כעצמאיים ו/או פרילנסרים יגישו את הבקשה שלהם מדי שנה עצמאית ו/או דרך רואה החשבון שלהם בסוף שנת המס. רואה החשבון יהיה אמון על הקיזוזים הנדרשים אל מול מס הכנסה.

החזרי מס הכנסה בעקבות תרומה

רוב האנשים איתם דיברנו לא יודעים זאת כלל אך המדינה מעניקה לא מעט פעמים זיכוי ממס בעקבות תרומות הנעשות לארגונים, גופים ועמותות המוכרות על ידה. אם יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי ניתן לקבל זיכוי בשיעור של עד 35% בהתקיים קריטריונים שונים. אם התרומה לארגונים זורמת לכם בדם יש מצב שהרצון הטוב שלכם לעזור ולתרום יעניק לכם את האפשרות לקבל מעט החזרים מן מס הכנסה.

נקודות זיכוי על תואר

מדינת ישראל מעודדת אנשים לצאת וללמוד, כתוצאה מכך אנו רואים כי כל מסיימי תואר ראשון מקבלים נקודת זיכוי אחת אל מול מס הכנסה למשך שלוש שנים שלאחר שנת סיום התואר. למעשה אם סיימתם את התואר ב2020 הזכות תהיה לשנים (2021-2023).

"יצאנו זכאים, כמה זמן לוקח למס הכנסה להחזיר לנו את הכסף?"

עד לפני כמה ימים אם היינו אומרים לכם שמס הכנסה חייב לכם כסף סביר להניח שהייתם חושבים שאנחנו חולמים חלומות בהקיץ, יחד עם זאת ולאחר שהבנתם את הזכויות שלכם וכי חבות המס שלכם הייתה גבוהה מזו שחשבתם – הרי שמגיע לכם לא מעט כסף מן מס הכנסה. לאחר שהגשתם את כל הבקשות הרלוונטיות הטיפול לרוב יסתיים תוך כ – 4 חודשים מרגע ההגשה. יחד עם זאת, החוק מחייב את מס ההכנסה לסיים את הטיפול בתיק תוך שנה אשר בסופם הכסף יועבר ישירות אל האזרח. זמני הטיפול תלויים בעומס השרוי על פקיד השומה אליו הגשתם את המסמכים הרלוונטיים.

"החזר מס וריביות" – האם גם מס הכנסה יודע לשלם ריביות?

אתם מכירים את זה, איחרתם במספר ימים בתשלומים ואתם מוצאים את עצמכם תחת העומס צריכים לשלם גם תשלומי ריביות, הצמדה ושאר מילים שאנחנו לא ממש אוהבים לשמוע בלשון המעטה. אנשים רבים תוהים לעצמם (לרוב תהיה זו תעשה עם גיחוך קטן) האם מס הכנסה יודע לשלם גם לנו ריביות חזרה? למעשה אם אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי מס הכנסה לוקח בכובד ראש את החובות שלו לחברה ולכן אנו רואים כי מס הכנסה מפצה בריבית פיגורים של רשות המיסים יחד עם תוספת הצמדה לאינפלציה. כל מקרה הוא לגופו ואנו מזמינים אתכם עוד היום לעשות בדיקת זכאות להחזר מס יחד עם אנשי המקצוע שלנו.

נמנעים מאי נעימויות – בדיקת זכאות להחזר מס עושים עם המומחים

ניתן לתקן את הצנרת הביתית לבד, לתקן את הרכב, לעשות ולתקן נקודות חשמל בבית וגם להגיש בקשה לשם החזר מס. יחד עם זאת, ממש כמו כל שלושת המקרים הראשונים שתיארנו – עבודה ללא ניסיון יכולה לגבות מאיתנו לא מעט קורבנות ולא להביא אותנו אל המטרה שלשמה התכנסנו. כמו שלא הייתם מתקנים את הרכב ו/או הצנרת הביתית לבד כך אנו מאמינים שאתם לא צריכים להגיש בקשה להחזר מס לבד.

 בקשה להחזר מס היא מלאכת מחשבת של ממש אשר צריכה להיעשות בצורה מקצועית יחד עם בחינה של כל הקריטריונים, תבחינים והפרמטרים הנדרשים לשם השגת וניצול כל הזכויות שלנו. אנו ראינו במרוצת השנים לא מעט אנשים אשר החזיקו בחובות למס הכנסה ובקשתם היוותה לא פחות מ-"מסמך בקשה לתשלום" מאשר "מסמך להחזר מס". אנו מזמינים אתכם לבחור נכון ולעבור יחד איתנו את התהליך בצורה בריאה, חכמה ונכונה.

זה הזמן שלכם לנצל את הזכויות שלכם – עשו בדיקת זכאות להחזר מס עוד היום!