בדיקת סטטוס החזר מס

רבים מהאנשים אשר זכאים להחזרי מס מידי שנה מטעם רשות המיסים עקב הורדות גבוהות יותר ממה שנדרש, חוסר התחשבות בנקודות זיכוי המעניקות הטבה או מקרה של מעבר בין עבודות אשר לא נלקח בחשבון. אבל בכל זאת, מעטים האנשים שמקפידים על ביצוע בדיקת סטטוס החזר מס, במטרה לקבל חזרה את כל שמגיע להם. הסיבה המרכזית שבגללה אנשים רבים נמנעים מביצוע בדיקה של תקינות הורדות המיסים בתלוש המשכורת, היא הפחד מלהתמודד עם הבירוקרטיה של רשות המיסים לצורך קבלת החזר. איך מחושב החזר מס? מי זכאי להחזר? ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת טרם תגישו בקשה להחזר מס.

איך מחשבים את החזר המס לפני שמבצעים בדיקת סטטוס החזר מס?

דבר ראשון, נציין כי בניגוד לדעה הרווחת, חישוב של ניכויי מס אשר מנוכה לכם מהמשכורת החודשית, מחושב על פי הכנסה שנתית ולא חודשית. עקב כך, השאלה המתבקשת היא, אם ניכויי המס הינם מחושבים בהסתמך על גובה הכנסה שנתית, למה אתם בכל זאת ממשיכים לראות את ההורדות השוטפות עבור מס הכנסה בכל חודש? ובכן,  זה נעשה כיוון שיש חשש להקשות ולהכביד על כלכלת משק בית באופן ממוצע בישראל. כדי להקל על משק הבית הישראלי הממוצע, החליטה רשות המיסים, לחלק את סך כל תשלומי המס שאתם צריכים לשלם בשנה קלנדרית ל – 12 פעימות, משמע שכל חודש תהיה הורדה מאשר פעם אחת סכום גדול מאוד, דבר אשר יכול להכניס לבעיה כלכלית רצינית משק בית בישראל. ובכל זאת, איך רשות המיסים יודעת כמה אחוזי מס הם צריכים לנכות מכל אדם? הרי המשכורת היא כל חודש ואי אפשר לדעת בתחילת השנה מה יהיה גובהה במהלך שאר השנה. לאור זאת, חשוב לבצע בדיקת סטטוס החזר  באופן עצמאי כדי להיות עם האצבע על הדופק בכל זמן שהו.

האם נשים בהיריון ועצמאים זכאים לבדיקת  החזר מס?

סיבה נוספת אשר מצריכה מאיתנו לבצע בדיקת סטטוס החזר , היא מעבר של עובד במהלך השנה בין מקומות עבודה, דבר העלול לגרום לשינויים רבים בגובה המשכורת החודשית. תדעו כי כל שינוי במהלך השנה שתעשו, יכול להוביל לבלבול שתוצאתו יכולה לזכות אתכם באלפי שקלים במינימום במשך השנים, כולל קבלת החזר באופן רטרואקטיבי. גם נשים שנמצאות בהיריון, אשר יוצאות להפסקה מהעבודה בגלל שמירת הריון או שלאחר הלידה הן יוצאות לחופשת לידה, צפוי להן ניכוי של אחוזי מס גבוהים יותר ממה שהיו אמורות לשלם מלכתחילה בהתאמה להכנסתם השנתית. נוסיף שאצל עצמאיים, ההליך הוא מעט שונה. עם זאת, הם זכאים לבצע הליך שנקרא החזר מס שלילי במקרה הצורך.

איך מבצעים בדיקת סטטוס החזר מס?

כיום בדיקת סטטוס החזר מס הוא מאוד קל ופשוט. ישנה אפשרות לעשות את הבדיקה דרך חברות שמתמחות ספציפית בתחום המיסים. נוסף לכך, כיום עם התקדמות הטכנולוגיה והתהליך שעוברים כל המוסדות בארץ כדי להנגיש לאזרח את כל התהליכים הבירוקרטיים, אפשר לבצע את הבדיקה באתר האינטרנט על ידי מתן מענה על שאלות מנחות שמציג האתר ובכך לבצע החזר מס דרך האינטרנט. למעשה חברות הללו מנגישות את תהליך ביצוע הבדיקה לכל מי שלא בקיע בחוקי המס ולא יודע איך לעשות את הבדיקה בכוחות עצמו.

איפה מבצעים בדיקת סטטוס החזר מס?

אין לכם יותר שום סיבה לחשוש מביצוע בדיקת זכאות להחזר מס מרשום המיסים, הבדיקה היא פשוטה ולא עולה כסף כלל. כיום על ידי מילוי שאלונים קצרים באתר האינטרנט של רשות המיסים או של אחת החברות שבחרתם לפנות אליהן אשר מתמחות בהחזרי מס, ניתן בצורה פשוטה, נוחה ומונגשת לכל, לבצע בדיקת סטטוס החזר מס בצורה מקוונת ובחינם לשכירים.

כל כמה זמן נעשית בדיקת סטטוס החזר מס?

בדיקת סטטוס החזר מס יכולה להתבצע כל שנה. למרות שאם לא הגשתם עד כה בקשה לבדיקה להחזר מס, תדעו שלא הכל אבוד. אפשר לבקש החזר מס עד כ- 6 שנים באופן רטרואקטיבי לאחר תום שנת המס שעבורה אתם מבקשים החזר. נוסיף כי בהמשך לבקשה זו מתלווים אחוזי ריבית והצמדה ששיעורם הוא כ- 4%, משמע שההחזרה שתקבלו יהיה גבוה יותר ככל שפרק הזמן הוא ארוך יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *