יש מצבים רבים אשר בהם אנשים שעובדים כשכירים זכאים ליהנות מהחזרי מס בשווי של מאות ואפילו אלפי שקלים. הבעיה הגדולה היא שאף אחד לא רץ אחריהם כדי לבשר להם על כך. אם הם לא יבקשו מעצמם שיבדקו עבורם את הדבר, הם כלל לא ידעו מזה והכסף ימשיך לשכב שם במשרדי המס.

אז בגלל שזה כך אנחנו מנגישים לכל אחד את השירות המיוחד שמאפשר את הבדיקה היסודית של כל הנושא וכך אפשר לוודא האם אכן יש זכויות שאתם לא ממשים וכסף שמגיע לכם שנשאר מונח בלי שימוש.

איך תבדוק אם מגיע לכם החזר מס?

אז הדרך הכי סטנדרטית היא פשוט לפנות אל רואה חשבון שיעשה עבורכם את הבדיקה הזו. אך האמת היא שלא ממש חייבים ללכת דרך רואה חשבון. אתם יכולים להיעזר במחשבונים שונים הקיימים ברחבי הרשת ומציעים את הבדיקה הסימולטנית של ההחזרים המגיעים לכם על פי חוק. כך תוכלו לבדוק כמה נקודות זיכוי יש לכם והאם אתם אכן זכאים ליהנות מהחזרי מס בסכומים כאלה או אחרים.

אך הדרך הכי יעילה והכי טובה היא פשוט להגיש בקשה לקבלת החזרי מס כאשר את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה אשר אליו אתם משתייכים. בינתיים, אין אפשרות להגיש בקשה כזו דרך האינטרנט למרות שאין היום כמעט פעולות שאותם אי אפשר לבצע דרך האינטרנט. אז כאן יהיה עליכם לטרוח ולגשת אל משרדי מע"מ ושם למלא טופס 135. אל הטופס יהיה עליכם לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים לבקשה שלכם. ישנן הסבר ברור ומפורט באתר של מס הכנסה שם תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי ואת כל מה שאתם צריכים לדעת ולהכין לקראת הגשת הבקשה.

חשוב לדעת שעל כל שנה אשר עליה אתם רוצים לברר ולבדוק את הזכאות שלכם, אתם אמורים להגיש בקשה נפרדת. מעבר לכל הניירת אתם צריכים גם לצרף אישור לאימות חשבון הבנק או צ'ק שלכם לצורך אימות על מנת שאפשר יהיה להתחיל להעביר לכם את הכספים המגיעים לכם.

לעיתים אנשים שמגיעים למצב בו הם כבר מחפשים עורך דין חדלות פירעון, מגלים שיש הם זכויות רבות במס הכנסה.

למי מגיעים החזרי מס?

אז מי בעצם נמצא ברשימה המאושרת הזו של זכאים לקבלת החזרי מס?

אנשים שעובדים כשכירים ומרוויחים מעל ל7,000 –  ₪ לחודש זכאים ליהנות מהחזרי מס. יש גם מקרים אחרי אשר בהם הזכות לקבל החזרי מס תהיה תלויה בנתונים כמו לידה של ילד. עובד שלא עדכן בשנת המס שכבר חלפה על הולדת הילד, יהיה זכאי לנקודת המס גם רטרואקטיבית. ישנם מקרים רבים אשר בהם עובד יצא לחופשה ולא משנה מהי הסיבה או עובדת יצאה לחופשת לידה, על כל אותם הימים אשר בהם העובד לא עבד, הוא אמור לקבל החזרי מס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *