החזר מס – כמה שנים אחורה אפשר לבקש?

האם עברת מקום מגורים לאחרונה? סיימת תואר אקדמי? נולד לך ילד בשנים האחרונות או שאולי אתה מסייע להוריך שהם נמצאים במצב סיעודי? דע לך שאתה זכאי להגיש בקשה להחזר מס. הדעה הרווחת והמקובלת היא שהחזר מס נעשה רק עבור עצמאיים ובעלי חברות. תופתעו לגלות כי הגשת בקשה להחזר מס הינה רלוונטית גם עבור שכירים. החזר מס כמה שנים אחורה אפשר לבקש? מהם התנאים להגשה? ועוד שאלות נפוצות רבות, המשיכו לקרוא.

החזר מס כמה שנים אחורה אפשר לבקש – מהם התנאים להגשה?

כשמדברים על החזרי מס, מדובר בפרוצדורה של תהליכים אשר לוקחים המון זמן מאיתנו ומשאבים רבים. האם החזר מס ניתן להגיש בקשה בתוך שנה בלבד? אולי שנתיים? החזר מס כמה שנים אחורה אפשר לבקש? ובכן, אפשר להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים רטרואקטיבית מתום שנת המס שעבורה תרצו לבקש את ההחזר. כדאי לקחת בחשבון כי כשמגישים החזר באופן רטרואקטיבי, יתווספו לו הפרשים של הצמדה וריבית בהתאם. האם ניתן לבקש בקשה חריגה שהיא מעבר לשש השנים האחרונות? זוהי שאלה שהיא נפוצה מאוד ונענה עליה. הגשת בקשה בשביל החזרי מס יכול להתבצע אך ורק בעבור כל הנוגע עד שש שנים. מעבר לתקופה זו חל חוק ההתיישנות ואין אפשרות כלל לדרוש החזרי מס.

מהי הגשה של החזר מס בפועל?

כשמדובר בבקשה להחזר מס לחברות ושותפויות זהו תהליך מורכב ומסובך, בדרך כלל נעשה על ידי רואי חשבון אשר יודעים מהם החוקים וההגבלות בנושא. אנחנו נתמקד בהחזרי מס לעצמאיים ושכירים. בשבילם יש לצרף לבקשה טופס 106 לשנת המס הרצויה ואת כלל האישורים הנדרשים. כמו למשל, הפרשות לפנסיה, קופות גמל, ביטוח מנהלים וקרנות השתלמות. השאלה היא החזר מס כמה שנים אחורה אפשר לבקש? והתשובה היא, אך ורק עד שש שנים אחורה מתום שנת המס המבוקשת. הגשת בקשה כוללת מקרים רבים המאפשרים קבלת החזר מס. לדוגמה: תרומות, שינוי במצב המשפחתי כמו היוולדות ילד למשפחה, שינוי סטטוס משפחתי: נישואין, התאלמנות, גירושין. כמו כן, תשלומי מזונות, חיילים משוחררים העומדים בטווח של שלוש שנים ממועד השחרור ועוד.

האם כדאי להגיש החזר מס עצמאית או בעזרת מומחה?

החזר מס כמה שנים אחורה אפשר לבקש ומה העלות של הבקשה? ניתן לבקש החזר מס כאמור עד שש שנים אחורה. הגשת הבקשה עבור החזר מס לכשעצמה לא עולה כסף כלל. כשמגישים את הבקשה באופן עצמאי הוא מאוד פשוט. עליכם להוריד מספר טפסים שמתאימים לבקשה מאתר של רשות המיסים בישראל. כל מקרה נבדק לגופו לכן אין אפשרות לדעת מראש מה יהיה גובה ההחזר. ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי. במידה ואתם מסתבכים בכל ההליכים הבירוקרטיים, ניתן לפנות לעזרה אצל אנשי מקצוע כמו רואי חשבון ויועצי מס. אנשי מקצוע אלו יוכלו לכוון אתכם בתהליך ולתת לכם עצות או לחילופין, להגיש במקומכם את הבקשה מבלי שתצטרכו להתעסק עם ההליכים הבירוקרטיים. בדרך כלל התשלום עבור השירות שתקבלו הוא יהיה בעל מספר אחוזים מגובה ההחזר שתקבלו.

מי זכאי לקבל את החזרי המס?

כל אחד יכול להגיש בקשה להחזר מס אך לא כל אחד יוכל לקבל. נוכחנו לראות שכמעט כל שכיר ועצמאי במשק זכאיים לקבל החזר מס בדרגה כלשהי. למרות זאת, אנשים רבים לא מבטחים לגבי האם יוכלו לקבל החזר. אם תרצו לקבל החזר, תצטרכו להגי שבקשה וסביר להניח כי תקבלו ותמצאו זכאים לקבל החזר מס, אל תהססו לבקש החזר. גם אם תקבלו חצי נקודת זיכוי היא עדיין שווה את המאמצים, כיוון שהיא שווה כסף ויכול להיות שסכום כביר . רוצים לדעת, החזר מס כמה שנים אחורה אפשר לבקש? חברתנו, החזרי מס לישראלים, תוכל לסייע לכם בהגשה מקצועית. חברתנו תמלא עבורכם את הניירת והמסמכים הנדרשים, ותבדוק את כל הפערים שיש בחישובי המס עד שש שנים אחורה. נוסף לכך תוכלו לקבל מאיתנו סימולציה של כמה נקודות זיכוי תוכלו לקבל וגובה ההחזר.

חברתנו, החזרי מס לישראלים, תוכל לסייע לכם בהגשה מקצועית – בדקו עוד היום זכאותכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *