החזר מס לסטודנטים

לימודים אקדמיים הם מוכרים כדבר מאוד יקר בישראל. אילולא עזרת ההורים, אין אפשרות לממן את הלימודים ללא הצורך לעבוד תוך כדי. סטודנטים רבים צריכים לצאת לעבוד כדי להצליח לסגור את החודש, לממן את מחייתם תוך כדי הלימודים. זוהי משימה קשה. עם זאת, ניתן לשלב עבודה ולימודים יחדיו. כשעובדים במשרת סטודנט אין כל הקלות ובכל זאת, אתם נדרשים לשלם מס הכנסה. תדעו לכם שהמדינה מאפשרת לקבל החזר מס לסטודנטים בעבור אותו זמן שעבדתם. רוצים לדעת עוד פרטים? המשיכו לקרוא.  

איך ניתן לקבל החזר מס לסטודנטים?

את ההחזר המס ניתן לקבל עד שש שנים רטרואקטיבית מתום הלימודים. במידה ולא מימשתם זכויותיכם עבור קבלת נקודות זיכוי. יש בידיכם לקבל החזר מס  על ידי הגשת ארבעה טפסים ללשכת המס המקומית. הטפסים אותם תצטרכו הם: הראשון, טופס מספר 135 לבקשת החזר מס. השני, טופס מספר 106, ניתן לקבל מהמעסיק. השלישי, אישור זכאות ללימודים מטעם מוסד הלימודים. הרביעי, עליכם להמציא צ'ק או אסמכתא בנקאית אשר תאמת את פרטי החשבון בנק של המבקש בקשה, כדי שאם יהיה זכאי להחזר מס, ההחזר יעבור ישירות אליו. את הטפסים הללו ניתן להגיש דרך אתר האינטרנט של מס הכנסה או דרך הגעה פיזית ללשכה הקרובה לאזור מגוריך.

האם כדאי להגיש את הבקשה להחזר מס לסטודנטים באופן עצמאי?

רבים מהאנשים אשר סיימו את לימודיהם האקדמיים מגישים בקשה עבור החזר מס על אותה תקופה. ברוב הפעמים, סטודנטים בחורים לפנות לאנשי מקצוע כמו יועצי מס, רואי חשבון. על מנת לייעל ולהגדיל את ההחזר הצפוי בעקבות הגשת הבקשה. למרות שבאופן עקרוני אפשר להגיש את בקשת החזר מס  גם באופן עצמאי, ללא שום עזרה מקצועית ברקע. תהליך הגשת הטפסים הוא די פשוט ולא ממש מסובך. אלום, ההליך הוא ממושך ומלווה בבירוקרטיה רבה, דבר המרתיע הרבה סטודנטים מלהתעסק בבירוקרטיות אלו בכוחות עצמם, מה שמוביל לריבוי פניות לרואי חשבון ויועצי מס להתעסק בעניין זה. חשוב לציין כי פנייה לאיש מקצוע תגרור גביית עמלה שיכולה להגיע עד עשרות אחוזים מגובה ההחזר. עובדה זו חייבת להילקח בחשבון בעת פנייה לאיש מקצוע.

מה מגביל סטודנטים לדרוש החזר מס לסטודנטים?

תחילה נבין מדוע לא נעשה החזר מס לסטודנטים על ידיהם. ראשית, רוב עבודות שסטודנטים מועסקים בהן, הן זמניות ומתחלפות בתדירות גבוהה. עובדה זו גוררת מודעות נמוכה ואף מוגבלת בכל הקשור לתשלומי מיסים במדינה. שנית, לא רבים יודעים זאת אבל, אדם המועסק בתור שכיר, לא מחויב בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה. פועל יוצא של התנהלות זו הוא: השכירים, ביניהם סטודנטים, לא מקבלים החזר מס באופן אוטומטי כפי שמגיע להם מכל מיני סיבות שונות ומגוונות. מכאן נובע שכדי לקבל החזר מס בעודכם סטודנטים דורש מכם להיות אקטיביים בנושא ולהיות בעלי מודעות רבה לנושא. זאת אומרת, שלא משנה איזה מקצוע בחרתם ללמוד, עליכם מונחת האחריות המלאה להגיש בקשה להחזר מס.

כמה כסף אמור לחזור אליכם בהחזר מס לסטודנטים?

תקופת הלימודים, מלווה בקשיים רבים ובעיקר כלכליים. בעקבות כך, כל סכום של כסף שתוכלו לחסוך יתקבל בברכה. לא ניתן לדעת מראש מהו גובה הסכום אותו תקבלו בהחזר שתגישו. החזר מס לסטודנטים תלוי בגורמים שונים. כגון, משך זמן הלימודים שלכם ואפילו לשאלת התזמון יש פקטור, האם הגשתם את הבקשה בזמן או לא, היא גם תילקח בחשבון. מה שבטוח זה שגם אם אתם זכאים לחצי נקודת זיכוי, מומלץ להיאחז בכך כיוון שהיא מעניקה סכום כספי מסוים שלא כדאי לוותר עליו. אם ברצונכם להגיש בקשה להחזר מס ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל, בחברתנו, החזרי מס לישראלים, נשמח לסייע לכם להגיש את הבקשה ללא כל בעיה. כל הנדרש הוא שיחה עימנו באורך של חמש דקות, בהן תיערך סימולציה עבור ההחזר הצפוי. ואת כל שאר הניירת אנחנו נמלא עבורכם.

 צרו קשר עוד היום ובדקו האם אתם זכאים להחזר מס  – למה אתם מחכים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *