קיימות שיטות שונות לחסוך ונהוג להפריד בין חסכונות לטווח קצר ובין חסכונות לטווח ארוך. גם ניהול תזרים המזומנים נחשב לחלק משמעותי בהתנהלות כלכלית תקינה ואפילו מצוינת. אם אתם מרגישים שאתם לא חוסכים מספיק (או לא חוסכים בכלל) ולא ברור לכם למה בכלל צריך את זה, קבלו הסבר על חשיבות הדבר. אחרי שתבינו במה הדברים אמורים, תוכלו לעבור לשלב הבא ולפעול במרץ כדי להתנהל כלכלית באופן שישאיר לכם יותר כסף בכיס.

לחסוך – לטובת הוצאות בלתי צפויות

נתחיל עם סיבה חשובה ביותר לשים כסף בצד בחיסכון, לטווח קצר ובינוני: היערכות לבלתי צפוי. סיבה זו מוכרת היטב לכל מי שלמד במהלך אימון כלכלת המשפחה על הדרכים לבנות תקציב משפחתי ולצמוח מבחינה כלכלית. אך מה המשמעות של היערכות לבלתי צפוי? אף אחד לא יודע מה ילד יום, כלומר מה יקרה בעוד שנה או אפילו מחר. ברגע שיש לכם כסף בצד, אתם לא נכנסים לסחרור כלכלי כשהבלתי צפוי קורה. למשל אם התקלקלה מכונת הכביסה, אם התפוצץ צינור מים בבית, אם חייבים לממן טיפול שיניים דחוף וכדומה, לא חייבים לרוץ לחפש הלוואה. הכסף ישנו. חוץ מזה, תמיד טוב שיהיה כסף למקרים אחרים, למשל אם מקום העבודה נסגר או שרוצים להתפטר כדי לחפש הכנסה גבוהה יותר. כשיש כסף בצד, לא מרגישים "חנוקים".

לחסוך – לטובת רכישת בית

אם חשבתם שבית קונים עם משכנתא, זה נכון רק בחלקו. תמיד מדובר בשילוב של הון עצמי ביחד עם משכנתא שמכסה את מה שלא ניתן לממן. ההון העצמי הזה יכול להגיע מכל מיני מקורות, אבל ככל שתצליחו לחסוך יותר, כך תוכלו לקחת הלוואה קטנה יותר. ואם כבר יש לכם משכנתא, אם תצליחו לשים בצד כסף תוכלו לסיים אותה יותר מהר.

תזרים מזומנים – במקום הלוואות

ניהול נכון של תזרים מזומנים מאפשר לאנשים להתנהל עם פחות הלוואות בחיים, עם פחות מינוס בבנק. מי שנכנס למצוקה של תזרים מזומנים, בין אם בחשבון הביתי ובין אם בניהול עסק, מוצא את עצמו נכנס בקלות לסחרור של הלוואות. במקרה הטוב, זה מסתיים עם הוצאות ריבית גבוהות אבל במקרה הרע זה מגיע לקריסה כלכלית.

לחסוך – כדי לצמוח מבחינה כלכלית

חיסכון ניתן להשקיע בצורות שונות, אולם דבר אחד בטוח, בניגוד להלוואה שבה אתם משלמים "קנס" בצורת ריבית, חיסכון מצמיח ריבית. כלומר חיסכון נועד להגדיל את בסיס ההון שלכם. את ההון אפשר להגדיל עוד יותר, באפקט שהכלכלנים קוראים לו ריבית דריבית. ניתן לחסוך דרך הפניית כסף לשוק ההון, אפשר לקנות נכס להשקעה, להקים עסק או להצטרף לעסק כשותפים. וזה בעצם מה שמשותף לכל האנשים העשירים בעולם. כולם הבינו בשלב מסוים, לרוב שלב מוקדם, כי כסף תמיד נמשך לעוד כסף.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *