סיבות בגללן ניתן לקבל החזר מס

מסים הם הכרח בכל המדינות. הם הדרך לאסוף כסף מאזרחים ומעסקים על מנת לממן את הממשלה. מסים הם גם דרך אחת לממשלות לשלוט בכלכלתן.

כמה מהסיבות הנפוצות שבגינן תוכלו לקבל החזר מס.

1) היית עצמאי ושילמת יותר מדי מסים

2) היית מובטל או בעל הכנסה נמוכה בשנה שעברה

3) תרמת תרומות לצדקה

מס הכנסה הוא אחד ממקורות ההכנסה החשובים ביותר לממשלות. על מנת לוודא שאנשים ישלמו את המיסים שלהם, הממשלה הציגה מספר תמריצים לעידוד ציות למס.

מיסים הם סוג של הכנסות שממשלות משתמשות בהן כדי לממן שירותים ציבוריים. מיסי הכנסה משולמים על ידי יחידים, תאגידים ונאמנויות על הכנסתם. מס הכנסה הוא אחד ממקורות ההכנסה החשובים ביותר לממשלות. ישנם סוגים רבים ושונים של מסים בעולם אך מס הכנסה הוא הנפוץ ביותר.

יחד עם זאת, היום ניתן לקבל החזר מס לשכירים שגם הם בהמון מקרים זכאים לקבל החזרי מס בהתאם לקריטריונים הקבועים. המציאות היא כזאת שלא פעם הרבה שכירים לא מכירים בעובדה שהם זכאים לקבלת החזרים.

מס הכנסה הוא מקור חשוב למימון ממשלתי ומספק דרך לממשלה לחלק מחדש את העושר בין אזרחיה. מיסים מוטלים על הכנסה אישית, רווחי תאגידים ורווחי הון. הם יכולים להיות פרוגרסיביים או פרופורציונליים עם שיעורים שעולים ככל שההכנסה עולה.

מס הכנסה הוא סוג של מס על רווחים של יחידים ותאגידים. מדובר במס פרוגרסיבי, כלומר ככל שההכנסה גבוהה יותר, כך משלמים אחוז גבוה יותר ממנה.

יש הרבה טיעונים נגד מס הכנסה. טיעון אחד הוא שזה מעניש אנשים שעובדים קשה כדי להרוויח יותר כסף. טענה נוספת היא שהיא מענישה את מי שמנסה לחסוך את כספם על ידי השקעה במניות או באג"ח כי הם עדיין צריכים לשלם מסים על ההשקעות הללו למרות שלא קיבלו מהם מזומנים.

המטרה העיקרית של מס הכנסה היא לספק הכנסות לממשלה שישמשו לשירותים ציבוריים שונים כמו חינוך ובריאות.

איך לקבל הטבות מס

הטבת מס היא הפחתה בסכום המס שעליכם לשלם. הממשלה מציעה הטבות מס רבות כדי לעזור לאנשים לחסוך כסף.

ישנם שני סוגים של מיסים מס הכנסה ומסי שכר. מס הכנסה משולמים על הרווחים, בעוד שמסי שכר משולמים על הרווחים לפני שהם מחויבים במס. מיסי שכר כוללים ביטוח לאומי וכן סוגים אחרים של ניכויי שכר כגון ניכוי מס הכנסה ומקומיים, ביטוח אבטלה ודמי ביטוח בריאות.

סוגי הטבות מס

זיכוי:

הקטנת סכום המס עצמו. הטבות אלו מקטינות ישירות את הסכום אותו משלמים למס הכנסה. בפועל זהו למעשה החזר מס של 35% מהסכום שכבר שולם מראש ולכן גם ניתן לקבל החזר מס.

ניכוי:

הקטנת ההכנסה החייבת במס. הטבות אלו מקטינות את ההכנסה החייבת במס של העובד, את ההטבה מקבלים בהתאם לכל מדרגת מס שבה נמצאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *