נקודות זיכוי מס הכנסה

נקודות זיכוי מס הכנסה זוהי שיטה של רשות המיסים לחשב הטבות מס משמעותיות, עבור קריטריונים מסוימים שמטרתן היא להקטין את גובה תשלום למס הכנסה שכל אזרח נדרש לשלם ממשכורתו החודשית שמדווחת לרשויות. באמצעות נקודות הזיכוי, רשות המיסים יודעים להתאים את הטבות המס לכל אדם לפי נתונים שהצהיר עליהם. נקודות זיכוי הן טובות לשכירים ועצמאיים כאחד. חשים שאתם לא מבינים בתחום כלל? מהן נקודות זיכוי ואיך משתמשים בהן? מי זכאי לקבל כאלו? כדי לעשות לכם סדר בבלגן, ריכזנו עבורכם את כל המידע שנחוץ לדעת.

מהן נקודות זיכוי מס הכנסה?

נקודות זיכוי מס  אלו הטבות מס שניתנות מטעם המדינה, דרך רשות המיסים לישראל, ובן בעלות ערך כספי שנמדד באופן שנתי, הן בעלות אפשרות לקיזוז מול סכום המס שנקבע לתשלום לאותה שנה נוכחית. אדם שעומד בתנאים ובקריטריונים הנ"ל אשר נקבעו מראש בהוראות החוק, זכאי למספר מסוים של  נקודות זיכוי שנקבעו לגבי אותו תנאי שהוא עונה עליו. בסופו של עניין, אם אותו אדם עומד הקריטריונים שהוצבו ועונה עליהם, הוא יהיה זכאי להנות מכל הנקודות עקב עמידה בתנאים.

מי זכאי לקבל נקודות זיכוי מס הכנסה?

קיומן של נקודות זיכוי מס , מביאות איתן את השאלה, מי זכאי להן? אם כך נענה, כל אדם שחי במדינת ישראל זכאי לנקודות זיכוי. לרבות אדם שלא עובד, עובד עצמאי, עובד שכיר או עובד שמקבל הכנסה שהיא מוצהרת לרשויות ובכך היא נחשבת כחייבת בתשלום מס הכנסה על פי החוק  – כל מי שנמנה כעת הוא זכאי להנות מהטבותיהן של נקודות הזיכוי. עם זאת, על אותו האדם לענות על דרישותיהם של התנאים המזכים בנקודות זיכוי כדי לקבלן.

איך ניתן לממש את נקודות זיכוי המס?

בשביל לממש את זכאותכם לקבלת נקודות זיכוי מס , עליכם למלא טופס מספר 101, אשר אותו ממלאים בעת התחלת עבודה חדשה או בכל שנת מס חדשה. מעבר לזה, חשוב שתדעו שבמידה וחלים שינויים במצבכם או עדכונים, עליכם לעדכן את המעסיק שלכם ולמלא את הטופס באופן חוזר כדי שיתעדכנו לכם נקודות הזיכוי בהתאם. את הטופס יש להביא לידי המעסיק עד תום שנת המס, בצירוף מסמכים אחרים. אם אתם נמנים בין אוכלוסיות נוספות אשר יוכלו לזכות אתכם בנקודות זיכוי נוספות, עליכם להמציא אישורים תואמים אשר מעידים על השתייכותכם לאוכלוסייה זו, לאחר המצאת מסמכים אלו יש לצרף אותם יחד עם טופס 101. בדרך כלל במרבית המקרים, מקובל לעשות את התהליך מול המעסיק הנוכחי שלכם, ישירות וללא כל צורך בפניה ישירה מטעמכם אל רשות המיסים. למרות שבמקרים בהם המעסיק שלכם לא יוכל לגשת אליהם, תדרשו לפנות אליהם בכוחות עצמכם.

מה ההבדל בין נקודות זיכוי מס הכנסה לנקודות זכות?

על אף שמם הדומה, נקודות זיכוי מס ונקודות זכות, אלו שני מושגים שונים שכל אחד עומד בפני עצו ואין ביניהם קשר כלל. נבחין כי נקודות זיכוי ממס הכנסה אלו הן נקודות שניתנות לעובדים וסטודנטים לאור השתייכותם לאוכלוסייה שמזכה בנקודות זיכוי. נקודות אלו מקטינות את גובה התשלום למס הכנסה שיצטרכו לשלם. לעומת זאת, נקודות זכות, הן מתקשרות למוסד האקדמי להשכלה גבוהה בו לומד אדם. אלו הן נקודות שניתנות לסטודנטים בעבור קורסים שונים במהלך התואר. כל תואר מונה מספר כלשהו של נקודות זכות כשבסופו של דבר על הסטודנט להשלים את כולן במלואן כדי להיות זכאי לקבלת תואר.

האם יש סוגים של נקודות זיכוי מס הכנסה?

כפי שהזכרנו קודם לכן, אם ברצונכם לקבל נקודות זיכוי מס, תדעו  שיש מגוון רחב של סיבות אשר יכול לזכות אתכם. נציג לכם מספר תנאים ואת שווי נקודות הזיכוי שהם שווים. למשל, אדם שהוא תושב ישראל, תנאי זה מזכה אותו ב2.25 נקודות זיכוי, אם אתם נוער שעובד, בין הגילאים 16-18, תנאי זה מזכה אתכם בנקודת זיכוי אחת, אם מינכם הוא אישה, תזוכו ב – 0.5 נקודות זכות. נציין כי ניתן לעמוד במספר תנאים ולהיות זכאים לנקודות זכות באופן מצטבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *